Vi er et team bestående af 10 dedikerede retail- og mediespecialister.

Vores styrke og passion er at yde indsigtsdrevet retailudvikling baseret på indgående forståelse af forbrugerne og markedet, der er i tråd med den enkelte retailers overordnede forretnings- og brandstrategi.

Retail scenen er under hastig forandring grundet digitaliseringen og en meget mere kompleks beslutningsproces hos forbrugerne. Disse ændringer giver interessante muligheder men stiller også store krav til retailers omkring en sømløs integration af deres digitale og fysisk tilstedeværelse.

Baseret på indsigter, hjælper iRetail retailers med at træffe de rette strategiske beslutninger og at navigere i en tid med historitske forandringer i markedet og mange nye krav fra forbrugerne til fremtidens retailers.

Indsigts-baserede beslutninger er kernen i vores rådgivning, når vi arbejder på at skabe resultater for vores kunder. Hos iRetail arbejder vi derfor med 3 fokusområder:

– Retail strategier: Indsigtsbaseret strategi fokus baseret på 7P Deep Dive studies, der analyserer kædens position, markedets drivers samt strategiske indsatsområder til vækst.

– Indsigtsbaseret implementering: Udvikling af butikken som medie, kategorioptimering samt taktisk implementering
– Indsigtsbaseret mediastrategi optimering: Udarbejdelse af Customer Journeys på alle platforme. ROI optimering af alle kanaler: Paid, Own, og Earned

iRetail er på forkant med at investere i retailviden i såvel Danmark som internationalt. Vi udgiver bl.a. på 5. år Retail Buying Study, som på tværs af Norden giver uvurderlig viden omkring såvel den digitale som fysiske kundestrøm.

iRetail hjælper retailers med at træffe de rette strategiske beslutninger baseret på indsigter og relevante værktøjer, som gør det muligt at navigere i en tid med historiske forandringer i markedet og mange nye krav fra forbrugerne til fremtidens retailers.

iRetail har blant andet udviklet den taktiske strategi og kommunikation i forbindelse med den succesrige lancering af Dagrofas fødevarekæde MENY. Derudover har iRetail arbejdet med revitaliseringen af BR og deres butikskoncepter på tværs af Norden for TOP-TOY.

Andre iRetail-kunder tæller Toys R Us, KIWI, SPAR, 7-Eleven og Drømmeland. Sidste nye kunde er Københavns Zoologiske have, hvor vi arbejder med et optimering af hele retailområdet indenfor bespisning og merchandise.